O Nas

Rabat Detal obecny jest na rynku od ponad 25 lat. Jest to sieć o zasięgu ogólnopolskim składająca się wyłącznie z polskiego kapitału.

Historia Rabatu sięga lat 90, kiedy to u grupki znajomych i partnerów biznesowych, na czele
z Janem Kanią, Andrzejem Muchą i Błażejem Ślęzakiem zrodziła się myśl stworzenia wspólnej sieci sklepów, która pomoże przeciwstawić się pojawiającej się konkurencji ze strony sieci zachodnich: super i hipermarektów oraz dyskontów. Celem powstania Polskiej Sieci Handlowej Rabat, było nie tylko przetrwanie na coraz trudniejszym rynku, ale przede wszystkim stworzenie możliwości rozwoju polskim placówkom handlowym. W 2001 roku do nazwy Rabat dodano słowo „Detal”, wskazując na detaliczny charakter sieci. Nastąpił wtedy dynamiczny rozwój spółki. Rok 2008 przyniósł kolejne zmiany. Rabat Detal dołączył do Grupy Eko Holding, zaś w 2013 r. udziały w spółce wykupiła Grupa PGD i stała się głównym udziałowcem sieci. Od 2018 roku jesteśmy częścią Grupy Kapitałowej Specjał.

Zrzeszamy sklepy monopolowe, ogólnospożywcze oraz typu convenience, bez względu na powierzchnie obiektów. Dla każdego formatu sklepu przygotowujemy strategię działania pozwalającą na efektywne mierzenie się z aktualną sytuacją na rynku oraz bezpośrednią konkurencją. Posiadamy ponad 300 umów o współpracy z producentami oraz lokalnymi dostawcami, co pozwala nam na zapewnienie atrakcyjnych i konkurencyjnych ofert handlowych dla naszych franczyzobiorców.

Obecnie sieć Rabat Detal liczy już ponad 2500 sklepów. Dzięki ciągłej ekspansji liczba franczyzobiorców stale rośnie, a charakterystyczne pomarańczowo-granatowe logo Rabatu jest znane w całej Polsce. Kolejni właściciele sklepów dołączają do naszych szeregów. Korzystając z naszego wieloletniego doświadczenia, dostarczamy jak najlepszych rozwiązań, pomagających sklepom w funkcjonowaniu na rynku. Wiemy, że otwieranie i prowadzenie własnego biznesu zawsze wiąże się z ryzykiem, dlatego kładziemy duży nacisk na profesjonalne wsparcie przez naszych Koordynatorów Handlowych. Zależy nam na ciągłym rozwoju franczyzobiorców, dlatego zapewniamy dla nich, jak również pracowników pakiety szkoleń
w zakresie merchandisingu, obsługi klienta oraz zarządzania zespołem. Posiadamy dedykowane dla naszej sieci materiały eksploatacyjno-reklamowe, np. odzież, opakowania foliowe, wózki sklepowe, kosze zakupowe, oznaczenia cenowe z naszym logo. Każdy franczyzobiorca może korzystać z oferowanych przez nas narzędzi marketingowych: gazetki, banery, billboardy, plakaty tematyczne. Zapewniamy również możliwość zwizualizowania sklepu dostosowane do powierzchni obiektu oraz zapotrzebowania klienta.

Dla swoich partnerów organizujemy Targi Handlowe – internetowe, jak również stacjonarne. Ostanie odbyły się w hotelu Bania w Białce Tatrzańskiej. Przygotowaliśmy również program lojalnościowy – Rabatomania, w którym do wygrania jest szereg atrakcyjnych nagród, w tym nagroda główna – samochód osobowy Toyota Yaris.

Zadaniem Rabatu Detal jest dostarczanie dla naszych partnerów biznesowych gotowych rozwiązań, które umożliwią zdobycie wyraźnej przewagi nad konkurencją oraz pomogą stawić się czoła zmieniającym się warunkom na rynku FMCG. Robimy wszystko, aby sklepy tradycyjne stale podnosiły efektywność handlową. Bo dla nas sieć franczyzowa to przede wszystkim ludzie, którzy wspólnie tworzą markę Rabat Detal i dbają o jej wizerunek.