Poznaj naszą historię
A wszystko zaczęło się…od chałwy
Dawno, dawno temu w 1989 roku, w Katowicach, na ul. Sokolskiej spotkali się dwaj lokalni Biznesmeni: Jan Kania i Andrzej Mucha. Jan Kania, prowadził tam swój pierwszy sklep spożywczy, a Andrzej Mucha, pojawił się z propozycją nie do odrzucenia. Oferta chałwy w bardzo atrakcyjnej cenie😊I tak zaczęła się wspólna przygoda. Okazało się, że obaj Panowie mają wielkie aspiracje i chęć poszerzenia działalności. W 1992 roku już wspólnie, stworzyli sieć sklepów PIGWA, które z powodzeniem działają do dziś.
Sieć Handlowa Rabat
Podczas wspólnej wizyty w hurtowni chemicznej, Panowie poznali Błażeja Ślęzaka – właściciela sklepów spożywczych Aplauz. Okazało się, że wszyscy mają tego samego, wielkiego konkurenta – niemiecki Dyskont Plus. Po długich analizach, rozmowach, opracowali wspólną strategię. W 1996 roku Panowie zwołali spotkanie z grupą Kupców ze Śląska, gdzie przedstawili swoją wizję i plan działania. Efekt spotkania, to skuteczna amunicja na zagrożenia ze stronnych zagranicznych konkurencji i wielka szansa dla lokalnych właścicieli sklepów – powstała Polska Sieć Handlowa Rabat. Na początku, na liście sklepów pojawiło się 30 placówek detalicznych. Rozpoczęła się intensywna ekspansja i do sieci przyłączały się kolejne sklepy ze Śląska, Małopolski i Opolszczyzny. W 2004 roku, pojawiły się pierwsze sklepy pod logo Rabat na Dolnym Śląsku i w Wielkopolsce. Nie tylko przybywało sklepów, rosła też kadra Rabat- wzmocniona o kolejnych, świetnych specjalistów. Kluczowi Dostawcy i Producenci wchodzili we współpracę z Rabat. Propozycja Rabat rosła w siłę a Marka Rabat zaczęła być coraz bardziej zauważalna.
Eco Holding i PGD Polska
W roku 2008, Zarząd Spółki zdecydował się na sprzedaż większościowego pakietu firmie Eko Holding, z Krzysztofem Gradeckim na czele. Dzięki temu transferowi (także sklepy spożywcze Eco), zwiększył się zasięg Sieci Rabat o kolejne regiony Polski. Kolejna, bardzo ważna data w historii Rabat, to rok 2013- połączenie z Grupą PGD i znaczące wzmocnienie od strony kluczowego dystrybutora chemii i kosmetyków w Polsce. Wtedy też została zmodyfikowana nazwa sieci – Sieć Handlowa Rabat Detal. Te zmiany, przyniosły wiele korzyści, nowych możliwości, kluczowych znajomości biznesowych i sporo ciekawych rozwiązań. Liczba sklepów urosła do 600. Rabat stawał się coraz bardziej wpływową siecią FMCG w Polsce.
Grupa Kapitałowa Specjał
Rok 2018, to już prawdziwa rewolucja w rozwoju. GK Specjał zakupiła pakiet większościowy udziałów Rabat Detal. Częściowo zmienił się Zarząd, zmieniły się struktury firmy, zmieniły się priorytety. To wielkie wsparcie, nowa, wielka siła w postaci zaplecza dystrybutora, który jest liderem FMCG w Polsce. Taka konsolidacja podniosła konkurencyjność i moc sieci Rabat Detal. Rozwój sieci nabrał rozpędu. Sieć Rabat Detal z lokalnej sieci, urosła do rangi sieci Ogólnopolskiej. W licznych zestawieniach, rankingach, plasuje się w czołówce. Logo Rabat Detal kojarzy się z rzetelną firmą, wspierającą Polski Handel. Firmą, którą tworzą znakomici Ludzie. Ludzie, dla których praca jest też prawdziwą pasją. Aktualnie pracuje 60 osób, z tego w terenie pracuje ponad 30 Koordynatorów, Liczba kontraktów handlowych, to już ponad 350. Natomiast lista sklepów urosła do 2400.
A apetyt rośnie…😊