Sieć Rabat Detal zapowiada przyspieszenie ekspansji w najbliższych miesiącach. Przedstawiciele firmy zapewniają, że mimo trudnej sytuacji rynkowej, przedsiębiorstwo jest w stanie dynamicznie się rozwijać, zacieśniać współpracę z franczyzobiorcami oraz wdrażać nowe narzędzia i strategie.

Zarząd wchodzącej w skład Grupy Kapitałowej Specjał sieci Rabat Detal zalicza ubiegły rok do udanych. Jak podkreśla Tomasz Wilkoń, wiceprezes Rabat Detal, sieci udało się nie tylko utrzymać dynamiczne tempo wzrostu, ale także wypracować rozwiązania, które pozwalają na patrzenie z optymizmem w przyszłość.

– Żeby zrozumieć, jak wielką pracę poczyniliśmy w Rabat Detal, trzeba spojrzeć nieco dalej, aniżeli tylko na ostatnich 12 miesięcy. Jeszcze w 2018 r. nasza sieć liczyła 1300 sklepów. 2023 r. zakończyliśmy z liczbą 2937 placówek handlowych. Zaledwie na przestrzeni pięciu lat udało nam się więc tę liczbę podwoić, a nasze sklepy można już znaleźć w niemal całej Polsce – mówi Tomasz Wilkoń.

W samym 2023 roku Rabat Detal powiększył się o 389 sklepów franczyzowych, co oznacza, że firma otwierała ponad jeden nowy sklep dziennie.

– Sytuacja na rynku handlu detalicznego jest trudna. Inflacja, wzrost płac, rosnące ceny mediów, a w szczególności ceny energii, wszystko to powoduje, że prowadzenie sklepu wymaga przemyślanych działań, aby zachować rentowność. Badania pokazują, że w minionym roku z polskiego rynku zniknęło ponad 10 tys. sklepów. Dlaczego więc liczba sklepów Rabat Detal dalej rośnie? Odpowiedź jest prosta – bo mamy specjalistów, którzy wiedzą, co należy robić, aby mimo różnych trudności, proponować naszym franczyzobiorcom najlepsze, sprawdzone rozwiązania – dodaje Wilkoń.

W minionym roku w Rabat Detal powołane zostały Rady Franczyzowe, na łamach których przedstawiciele firmy omawiają bieżące problemy oraz plany rozwoju z przedstawicielami właścicieli sklepów.

Koordynatorzy sieci, mający codzienny, bezpośredni kontakt z pracownikami sklepów franczyzowych, zostali wyposażeni w nowoczesne rozwiązania SFA, znacznie usprawniające ich pracę. Ponadto, sieć zainicjowała szereg działań marketingowych, począwszy od odświeżenia obrandowania placówek handlowych, poprzez uatrakcyjnienie materiałów promocyjnych, a na nowych propozycjach działań w social mediach kończąc.

– Na przełomie października oraz listopada ubiegłego roku zainicjowaliśmy intensywne, prokonsumenckie działania marketingowe za pośrednictwem Facebooka. Co istotne, wszystkie aktywności sponsorowane nakierowane są na użytkowników mieszkających w bezpośredniej okolicy sklepów Rabat Detal. Efekt przerósł nasze najśmielsze oczekiwania. Ilość osób obserwujących nasz fanpejdż zwiększyła się o przeszło 50 proc., a każda nasza informacja o obowiązującej promocji, dzięki przemyślanej strategii promowania, dociera do min. 100-150 tysięcy naszych klientów – mówi Rafał Batorowicz, dyrektor ds. marketingu i innowacji cyfrowych Rabat Detal.

– Co istotne, nie ograniczamy się tylko do naszych centralnych działań. Wraz ze startem każdej kolejnej gazetki promocyjnej, nasi franczyzobiorcy otrzymują bezpłatnie komplet materiałów, które mogą wykorzystać na swoich fanpejdżach, do czego ich zachęcamy. Jesteśmy w stałym kontakcie, podpowiadamy jak budować społeczność wokół swoich sklepów, edukujemy w zakresie reklam – dodaje.

Jeszcze w pierwszym kwartale bieżącego roku Rabat Detal planuje otwarcie swojej 3-tysięcznej placówki handlowej. W całym 2023 r. Grupa Kapitałowa Specjał (Rabat Detal, Nasz Sklep, Livio) powiększyła się o 1374 sklepy, co daje łączną liczbę 12 813 aktualnie działających placówek handlowych.