Najpopularniejsza franczyza? Sklep spożywczy!

W naszym kraju z handlu utrzymuje się kilkaset tysięcy ludzi. Oznacza to, że własny sklep to jedna z najczęstszych form przedsiębiorczości Polaków. I rzeczywiście opłacalna. A zatem, jak otworzyć własny sklep, aby odnieść sukces?

Znaczenie lokalizacji

Dobra lokalizacja to rzecz absolutnie najważniejsza. Poszukując odpowiedniego lokalu należy mieć na uwadze, że Polacy lubią robić zakupy koło domu lub pracy. Z pewnością nie pomoże natomiast bliskie usytuowanie marketów i super marketów, zwłaszcza takich jak Biedronka czy Lidl, które oferują produkty w atrakcyjnych cenach. Lokal handlowy można kupić bądź wynająć. Opcja druga wydaje się korzystniejsza pod tym kątem, że istnieje duża możliwość, że lokal był już wcześniej wykorzystywany w celach handlowych - ma witrynę, rozplanowane zaplecze, podłączenia do mediów itd.

Arkusz kalkulacyjny

Najpoważniejszym comiesięcznym obciążeniem jest czynsz lub rata kredytu za lokal. W momencie, gdy znamy jego wysokość możemy przejść do szczegółowej analizy. Koszt remontu uzależniony jest od wielkości lokalu oraz jego stanu, zaś cena za wyposażenie od tego, czy zdecydujemy się na kupno nowych czy używanych regałów, lady chłodniczej, boksu kasowego itd. Przede wszystkim musimy jednak pamiętać, że powinniśmy odłożyć pieniądze na kilka pierwszych miesięcy działalności sklepu. Niestety, żaden sklep nie zacznie zarabiać na siebie od razu.

Biznes samodzielny czy poparty znanym logo?

Chcąc zaistnieć na rynku spożywczym najlepszym wyjściem jest podłączenie się pod sieć franczyzową z tej branży. Tego typu systemów jest naprawdę dużo, mają ciekawe oferty, a także (co najważniejsze) koncepty na każdą kieszeń i w wielu wariantach. Zyskujemy więc pomoc w otwarciu nowego punktu, sprzęt oraz szyld (często warty około 1000-2000 zł). Dodatkowo możemy dostać ubrania dla personelu, koszyki, a nawet regały. Franczyzodawca zapewni nam również szkolenia dla pracowników oraz pomoc merchandisera. Wreszcie otrzymamy gwarancję regularnych dostaw towaru w dobrych cenach oraz zyskamy wyższy obrót. Co ciekawe, dzięki znanej marce i know-how sklep franczyzowy osiąga o 20 – 30% większe obroty, niż zwykły, prywatny biznes.

Gazetki:

Aktualna promocja:

Nasi partnerzy: