Szkolenia idą pełną parą teraz kolej na Poznań

W dniu 05 sierpnia 2016 roku w Poznaniu w regionalnym biurze Firmy Rabat Detal inaugurowaliśmy zajęcia w ramach Akademii Lidera sieci Rabat Detal. Zostało przeprowadzone pierwsze szkolenie specjalistyczne dla Właścicieli sklepów i Sprzedawców na temat wdrażanie „Standardu Obsługi Klienta w Sklepie Spożywczym – Aktywna Obsługa Klienta”. W szkoleniu w ramach uruchomionej Akademii Lidera Sieci Rabat wzięło udział 12 osób z 8 sklepów.

Celem szkolenia było przekazanie wiedzy z zakresu Aktywnej Obsługi Klienta. „Wskazanie uczestnikom konieczności podejmowania próby budowania relacji z klientami sklepu osiedlowego, jako elementu wyróżniającego go od innych formatów detalicznych zwłaszcza tych mainstreamowych takich jak hipermarkety i sieci dyskontowe. Dodatkowo wskazywaliśmy uwagę na konieczność aktywizowania sprzedaży poprzez stosowanie taktyki „D – D – Z” [właściwe powitanie i pożegnanie Klienta], Efektywnej diagnozy potrzeb, połączonej ze sprzedażą dodatkową tzw. sugeracją, lub sprzedażą wiązaną oraz metodą właściwej obsługi reklamacji”. Jednak przed rozpoczęciem zajęć z „Aktywnej Obsługi Klienta”, wywiązała się dyskusja na temat zarzadzania marżą w sklepie osiedlowym. Z racji, że w szkoleniu uczestniczyli w znacznej większości Właściciele sklepów temat ten okazał się bardzo na TOP-ie. Wszyscy chcieli poznać szczegóły możliwości podnoszenia zysku ze sprzedaży bez konieczności podnoszenia cen na PRODUKTACH TOPOWYCH.

Ten temat jednak tylko zasygnalizowaliśmy jedynie, wskazując, że istnieją realne metody takiego zarządzania cenami, aby w pierwszej kolejności Konsumenci nie zmienili nastawienia do sklepu – uważając go za DROGI, a z drugiej strony aby placówka mogła wygenerować do 1,8% marży więcej.

Zdjęcia ze szkolenia Aktywna Obsługa Klienta - POZNAŃ.

Mogę powiedzieć, że już tradycją stało się, że najlepszą oceną jaką mogli wydać uczestnicy szkolenia dla trenera było nie tylko bardzo aktywne uczestnictwo w zajęciach poparte ogromna ilością pytań o szczegóły różnych zagadnień, ale zadawane w czasie przerwy pytania o możliwość przyjazdu do sklepu i wspólne zademonstrowanie i uruchomienie metod zarządzania cenami w celu optymalizacji poziomu marży.

Gazetki:

Aktualna promocja:

Nasi partnerzy: