W jaki sposób sprzedawać w 2017r. w branży FMCG ?

Kolejny rok, kolejne cele i zwiększone plany sprzedażowe, ale w jaki sposób sprzedawać w dobie tak świadomego i wymagającego konsumenta? Barwy, dźwięk i video – a to wszystko może przyciągnąć tylko na parę minut.

Rok 2017 roku będzie jeszcze szerzej opierać się na sprzedaży internetowej. Facebook oraz responsywna strona WWW to już przeżytek i wymagany standard. Kluczowym działaniem w nowym roku będą video nagrania – instruktażowe, szkoleniowe i kilkuminutowe zajawki produktowe. Aby efektywnie sprzedawać trzeba jak najbliżej postawić się na miejscu konsumenta. Co jest dla niego ważne? Marka, cena, opinie czy estetyka? Konsumenci to wzrokowcy, jeżeli spośród nieznanych dla nich produktów będą musieli wybrać jeden – wybiorą ten, który będzie miał najciekawsze opakowanie i przyciągnie wzrok. Sprzedając w internecie uwzględnij estetyczną jakość swoich produktów.

To co przyciągnie klientów do Twojej marki w tym roku to również Transmisje Live
– podkreślają autentyczność, często spontaniczność oraz wzbudzają emocję. Jak było widać podczas kampanii Allegro – emocje wywołują najlepsze konwersje i popularność w sieci. Skoro mowa
o autentyczności to należy uwzględnić również technologię 360 stopni – obrazującą rozszerzoną rzeczywistość. W dalszym ciągu swoje trofea będzie zbierać storytelling, najlepiej przyswajalny
i zapamiętywany dla odbiorców sposób zapoznawania się z marką i produktem. Dzięki temu klienci są i chcą być na bieżąco z daną marką.

Branża FMCG powinna jeszcze szerzej otworzyć się na działania marketingu sensorycznego. Zaprojektowanie doznań na płaszczyźnie dodatkowych trzech zmysłów: słuchu, węchu i smaku. Zarówno aromaty jak i odpowiednia muzyka w tle stanowią drogę do emocji klientów. Wykorzystanie tych dwóch narzędzi niesie za sobą korzyści w postaci wyróżnienia, zwiększenia sprzedaży, lojalności konsumenta oraz poprawy atmosfery w sklepach. Równie dobrze sprawdzą się degustacje poszczególnych produktów, praktycznie 7/10 klientów, którzy wzięli udział w smakowaniu, zakupili dany produkt.

Kolejnym trendem będzie komunikacja mailingowa i sms-owa. Jeżeli, któraś z firm branży FMCG nie dysponuje jeszcze powyższymi narzędziami, powinna im się bacznie przyjrzeć i wdrożyć w najbliższym kwartale. Niewątpliwym plusem tych narzędzi jest możliwość targetowania produktów i usług wg. określenia m.in. grupy docelowej, wieku, zainteresowań czy płci. Dzięki temu wiadomości nie są odbierane jako SPAM a wywołują odpowiednie reakcje. Podsumowując, rok 2017 da jeszcze więcej możliwości zwiększenia sprzedaży, ale tylko dla tych, którzy pójdą z duchem technologii.

Gazetki:

Aktualna promocja:

Nasi partnerzy: